Benvinguts!

Sentir dolor es inevitable. Sufrir es opcional.

martes, 27 de diciembre de 2011

Romania

Després d'haver visitat Moldavia, vaig anar rumb cap a Romania, concretament a Iasi. Després de despedir-me de la Cristina (Moldaviense ^^), que em va acompanyar cap a l'estació del Nord de busos de Chisinau, vaig agafar un bus cap a Iasi. Va ser un viatge mogudet, ja que la carretera no estava en gaire bon estat (tampoc era res anormal tractant-se de Moldavia..), i a més a més, em van tenir retinguda força estona a la frontera ja que el meu passaport estava trencat!! Tenia totes les pàgines fora de les tapes del passaport, i es pensaven que havia arrencat pàgines..vaja, un show..! Per sort van veure que era un fallo tècnic i que l'únic que passava era que jo no l'havia tractat amb prou carinyo jajaja! Quan el bus va arribar a Iasi, li vaig dir al conductor que em deixés a la sortida de la ciutat.. per a començar a fer AUTOESTOP!


A les afores de la ciutat, en una carretera, i amb un sol de mala mort, em disposava a fer dit perquè algú s'aturés i em portés en direcció al meu destí: Cluj-Napoca. Va passar un senyor caminant, que l'únic que em va dir va ser que perdés les esperances de que algú s'aturés, i que tornés a la ciutat per a comprar un bitllet de bus.. Com que estava sense un duro, no li vaig fer ni cas, i ben fet que vaig fer, perquè en menys d'un quart d'hora va parar un taxista (sí..taxista jaja) que em portava for free! Amb tota la meva cara, li vaig avisar de que jo no tenia diners per pagar, i em va dir que no passava res, que li venia de pas portar-me fins a cert punt. Així doncs, vaig agafar la meva motxilla, i cap a dins! Dins del taxi hi havia un noi de copilot, que era un client.. vamos, que ell pagava , i jo no. Quan el va deixar, el taxista i jo vam començar a xerrar. M'explicava que tenia dues filles, una vivint a Berlín i l'altra a Amsterdam (o això és el que vaig entendre, perquè em parlava en romanès). Al final em vaig dormir, ja que estava molt cansada del viatge,,, i fins que vam arribar a la cruïlla, on jo seguia una direcció, i ell una altra.


Em va deixar a la cruïlla, i en menys de 5 minuts va parar una furgoneta. Era un noi bastant jove (uns 30-35 anys) que treballava de transportista i anava gairebé fins a Cluj! Anava concretament a Baia Mare! Així doncs vam agafar la furgo, i apa.. potser vam fer 500km!!!! Va ser un noi molt amable, em va convidar a dinar, a berenar una síndria, i fins i tot va parar en un punt molt bonic a dalt de les muntanyes per a que pogués fer fotos..! (s'ha de dir que allà "l'autopista" no era res més que una carretereta que atravessava les muntanyes del Nord..). 


A l'endemà, i des de Baia Mare, vaig anar cap a Cluj Napoca amb transport d'un camioner, que m'havia acollit en la intersecció on em va deixar el transportista d'abans. Vam anar directament a Cluj, i allà em va deixar ben bé al centre de la ciutat.


Em va donar una sensació.. molt acollidora. La ciutat era tota de carrers de pedra, i hi feia un sol esplèndid que només em convidava a quedar-m'hi. No sabia quan de temps m'hi voldria estar, l'únic que sabia en aquell moment, era que necessitava un lloc amb internet per a dir a tothom que seguia viva, i per buscar un lloc per a dormir.


Vaig preguntar pel carrer on estava la universitat, i un cop allà, vaig buscar un lloc amb internet. Un noi que em vaig trobar a la uni em va dir que allà no són tant moderns, i que no tenen sales amb ordinadors.. però em va acompanyar a un alberg on tenien internet. Allà m'hi vaig quedar unes hores: per l'internet i per donar-me una bona dutxa! Vaig estar surfejant per couchsurfing fins que un noi em va contestar.. m'acollia una setmana! Així doncs, m'hi vaig quedar 6 nits! va ser un noi que es va portar molt bé amb mi, em va allotjar sense miraments, i em va ensenyar la ciutat i diferents llocs "no turístics", on van els locals. 


Al cap d'una setmana d'estar allà, ja començava la 2na summer university on anava: TSU-Timisoara. Començava a Oradea.. per tant, vaig agafar un tren des de Cluj a la Oradea, on em vaig trobar a la resta de participants, entre ells, l'Amaya i en Mehrdi, companys de la summer de Chisinau!


La TSU va ser molt molt molt divertida. Era un tipus diferent de summer, ja que era una "travel", degut a que no estavem a la mateixa ciutat mai, cada 2-3 dies canviavem de lloc, i així vam poder veure més Romania i més variada. Hi havia gent de Polònia, Alemanya, Grècia, Malta, Itàlia, Spain, Holanda, Romania i Rússia! D'allò més variada...


Van ser dues setmanes molt intenses, i que a hores d'ara, estan plenes de records...

No hay comentarios:

Publicar un comentario